“Pictura este poezie tacuta”. Plutarh
Obiectivele cursului:
- dezvoltarea creativitatii, spontaneitatii si de noi abilitati artistice;
- incurajarea comunicarii si lucrul in echipa;
- facilitarea insusirii unor tehnici de exprimare artistica (grafica, culoare, colaj, modelaj)
- ilustrarea jocului cu diverse materiale, existente de obicei in mediul apropiat;
- determinarea realizarii unei lucrari finite si implicit cresterea increderii in capacitat proprie de creatie.
Deprinderea tehnicii proportiilor umane s-a finalizat cu doua manechine desenate in prima faza in creion si apoi pictate. Felicitari, dragilor!
LA ATELIERUL DE CONFECTIONAT PAPUSI DIN LINGURI DE LEMN
SEDINTE DE PICTURA IN ULEI
COMPOZITIA -JUCARIILE-
PROGRAMA DE CURS IANUARIE-FEBRUARIE 2013
SEDINTE DE PICTURA IN ULEI
COMPOZITIA -JUCARIILE-
PROGRAMA DE CURS IANUARIE-FEBRUARIE 2013
PROGRAMA DE CURS NOIEMBRIE 2012
DOVLECII VESELI DE HALLOWEEN
-TEHNICA STROPIRII-
MINUNAT!!!
PROGRAMA DE CURS PE LUNA OCTOMBRIE
- Coordonator: Gentiana Iacob
Frecventa: saptamanal / miercuri ora 17.00
Varsta: minim 4 ani
GALERIE FOTO
CUFARUL COMORILOR- TEHNICA SERVETELULUI-
PEISAJ- COLAJ HARTIE-
COLAJ TEXTIL
Nuantele de gri
A doua sedinta Culori Primare, Secundare, Tertiare, Cercul Cromatic, a fost plina de entuziasm si culoare.
DE SARBATORI...
Atelierul de arte plastice a fost plin de idei si frumusete artistica. Cursantii atelierului s-au pregatit de sosirea lui Mos Craciun decorand fulgi de nea, globuri din polistiren, hartie de impachetat. Ramele pictate au fost un adevarat cadou de Craciun pentru parintii, care au imbratisat talentul micilor artisti.
Atelierul de arte plastice a fost plin de idei si frumusete artistica. Cursantii atelierului s-au pregatit de sosirea lui Mos Craciun decorand fulgi de nea, globuri din polistiren, hartie de impachetat. Ramele pictate au fost un adevarat cadou de Craciun pentru parintii, care au imbratisat talentul micilor artisti.
In ultimele ateliere de vara ne-am indeletnicit cu macheta unui orasel. Am desenat mai intai silueta lui pe zidul exterior si apoi ne-am jucat de-a urbanistii compunandu-i planul.
Am inteles astfel cum diferentiem prim planul de planul secund, am reprezentat intr-un mod inedit biserici, scoli, gradinite, casute, masini, stalpi de telegraf, animale...si alti actori urbani...
Apoi ne-am imaginat formele de relief peste care se aseaza orasul: mare la est si la vest:), munti, coline, am schitat trasee de strazi si apoi am detaliat cateva zone : faleza, un parc pentru copii, o gradina zoologica, scoala, gradinita, biserica, spitalul, muzeul si desigur , casutele de locuit...alaturi de stalpii de telegraf cu pasarele.
Atelierul ulterior Zilei de 1 Iunie a fost plin de culoare si creativitate. Copiii si-au decorat propria oglinda cu motive florale, fluturi veseli, casute, pauni colorati, peisaje de vara, mari linistite cu barcute calatoare. Va invitam sa ne bucuram impreuna de frumusetea si naturaletea picturilor:
Joi, 26 mai, micii artisti au imbracat in culoare diverse forme din ceramica: tablouri de familie, vaze, clopotei, buburuze, fluturasi, impresionandu-ne la final cu adevarate creatii plastice:
Joi- 12 mai 2011. Din nou invocam primavara. Multa culoare si cateva artificii care dau stralucirea si optimismul senzatiei "de soare in ochi". Ne-am mascat in fluturasi si credem ca am reusit sa o convingem de data asta:)
Joi, 5 mai 2011. Ne-am propus un ritual de invocare a primaverii care desi calendaristic trebuia sa fie deja aici, in realitate se lasa asteptata. Prin urmare, am luat doua cartoane colorate mari, am schitat de linie un peisaj de primavara ce pornea pe unul dintre cartoane si se continua pe celalalt (asemenea unui diptic), apoi am compus doua grupuri de copii fiecare dintre ele avand in grija un carton. Misiunea era sa umplem de culoare fiecare contur inchis-case, garduri, alei, gradini, copaci, copaci, cer, soare, nori, luna...insa folosindu-ne nu de carioci, acuarele sau tempera, ci de culorile petalelor sau ale frunzelor. Si iata ce a iesit:
Sedinta de arte plastice din data de 28 aprilie a pus in valoare imaginatia copiilor in ceea ce priveste proportiile, cat si culorile, bucurandu-se la finalul atelierului de o noua infatisare.
Va invitam sa ne urmariti:
conturul Mariei
Alexia in rochie de seara
Nicoli cea zambitoare
Maria cea colorata
Echipa vesela
Multumiri Brindusei!
Teoria Proportiilor
4 sedinte : joia, orele 17:00
perioada 24 martie – 14 aprilie 2011
1.Prima sedinta, 24 martie :
Tema: Portretul uman
Tehnica: creioane colorate / carioci
Metoda:
In prima parte a sedintei ii vom ruga pe copii sa se aseze in grupuri de cate doi fata in fata la masute si sa deseneze portretul colegului din fata.
Apoi ii vom introduce in teoria proportiilor fetei. Vom discuta notiuni de baza : raport, proportie, simetrie. Ne vom insusi astfel metoda de compunere a fetei umane impartind-o in elemente pe care vom invata sa le pozitionam in functie de axe si un numar specific de segmente ale axelor.
Ca exercitiu de insusire a cunostintelor proaspat dobandite le vom propune pe o alta plansa sa isi redeseneze colegul.
Sedinta se incheie cu o expunere a lucrarilor pentru o analiza comparativa care are rolul de ii ajuta sa constietizeze diferentele.
2. A doua sedinta, 31 martie:
Tema: Corpul uman
Tehnica: Creioane colorate/carioci, decupaje, asambare cu pioneze pentru copii
Metoda:
Pastrand principiul dobandit in prima sedinta vom discuta despre corpul uman in termeni de axe, lungimi de segmente, articulatii si modul de a imbraca axele cu forme geometrice simple.
Ulterior finalizarii desenului de linie pe hartie, il vom decupa pe componente: cap, tors, brat, antebrat, coapsa, gamba, laba piciorului si le vom asambla folosind pentru fiecare articulatie pioneze care sa ne ajute sa obtinem o figurina 2d flexibila.
3.A treia sedinta, 7 aprilie:
Tema: Corpurile animalelor
Tehnica: Creioane colorate/carioci
Vom alege cateva animale reprezentative pentru cateva categorii diferite din punctul de vedere al proportiilor. Ne vom axa pe reprezentare simultana celei care se va executa la tabla. Insusirea exercitiului de constructie si de respectare a proportiilor va prima.
La final, fiecare copil trebuie sa isi aleaga un animal pentru a il reprezenta pregatindu-se astfel si pentru ceea ce va presupune ultima sedinta a acestei luni.
4.A patra sedinta, 14 aprilie:
Tema: „Circul”
Tehnica: creioane colorate/carioci
Metoda:
Atelier Aici va pune copiilor la dispozitie o plansa de lucru pe format mare-A1/A0. Ne propunem sa construim o lucrare colectiva la care sa participe fiecare copil cu propriul personaj de circ (fie om sau animal) aplicand metodele de constructie invatate in sedintele anterioare. Va fi o compozitie libera si un mod placut de a ne evalua cunostintele individuale si de a le pune in slujba unei planse de grup, scopul fiind acela de a ne raporta si la noi insine dar si la ceilalti. Este un alt fel de a intelege ideea de „raport”.
Sabina cu jumatatea de vacuta |
Sabina si Alexia / Vacuta si Husky-ul |
Alexia cu cele doua jumatati de husky |
Zebra Mariucai |
Nicoli / Ursul Panda |
Pisica Vladei |
Corecturi:) |
Expozitia si analiza comparativa |
Fluturele Luizei |
Culori calde-culori reci
Iata ce va propunem in cea de-a doua luna Aici:
teoria culorilor
4 sedinte : joia, orele 17:00
perioada 24februarie-17martie 2011
1.Prima sedinta, 24 februarie :
Tema: Roata culorilor
Tehnica: Tempera
Copiii vor face cunostinta cu cele 3 categorii de culori: primare, secundare, tertiare.
Vor invata sa obtina culorile secundare si respectiv tertiare, intelegand astfel denumirea lor. Vor face asocieri intre culori si obiecte pe care le vom desena, urmand apoi sa verificam prin joc insusirea cunostintelor.
2. A doua sedinta, 3 martie:
2. A doua sedinta, 3 martie:
Tema: Culori complementare
Tehnica: Acuarela
Se va relua pe scurt povestea rotii culorilor urmarind de data aceasta o alta relatie pe care acestea o stabilesc: complementaritatea. Se va pune accentul pe explicitarea grafica si conceptuala a termenului si apoi pe insusirea acestuia prin joc: se vor compune perechi de copii, fiecare reprezentand o culoare si avand sarcina de a desena jumatate dintr-un desen compus dintr-o pereche de culori complementare.
3.A treia sedinta, 10 martie:
Tema: Culori reci//-calde
Tehnica: Creioane colorate si colaj
Prezentare de proiectii cu imagini apartinand unei categorii de culori dominante.
Dialog deschis privind senzatia/„temperatura”/emotia asociata fiecarei imagini/culori.
Fiecare copil va alege o culoare si vom compune impreuna o imagine apeland la asocierile discutate anterior.
4.A patra sedinta, 17 martie:
Tema: Non-culori si paleta de gri-uri
4.A patra sedinta, 17 martie:
Tema: Non-culori si paleta de gri-uri
Tehnica: Tempera
Copiii vor invata sa foloseasca albul si negrul pentru a obtine griuri pe care apoi le vor colora.
Vor deschide/inchide o culoare cu ajutorul non culorilor si vor compune o paleta monocroma (ex: de la bleu la blemarin). Sedinta se va incheia printr-un joc de identificare si reprezentare a unor fiinte/plante/lucruri alb-negru care exista in natura sau in mediul antropic.
*****
S-a incheiat prima luna de arte plastice Aici...despre a 3-a si respectiv a 4-a sedinta nu v-am povestit inca nimic deoarece am avut un "martor-invitat" surpriza pe care il vom investi cu aceasta sarcina caci suntem onorati de a-l fi avut prin preajma...
Pana atunci putem insa divulga faptul ca cele doua sedinte au avut ca obiectiv realizarea unor caruseluri pentru camera copilului folosind creioane colorate, acuarela, cartoane cu printuri tematice, ata si discuri suport din carton colorat.
*mai multe detalii in luna martie...
*****
A doua sedinta a avut loc in saptamana de vacanta a celor mici : joi, 3 februarie 2011. Ne-am propus sa alegem cate un biletel pe care era scris numele unui animalut; apoi l-am reprezentat cu creioane colorate si carioci, l-am decupat si in final i-am ales mediul inconjurator : natura, locuinta, prieteni, familie, obiecte personale, etc.
Am folosit prin urmare, colajul si iata cum a iesit:
Ursul polar al Vladei |
Leul Simonei |
Broasca testoasa a lui Nicoli |
Elefantul lui Max |
Omida lui Radu |
Pisica lui Victor |
Girafa Mariei |
Oaia Sabinei |
si ... ultima dar nu cea din urma, Pasarea Mariucai |
Prima sedinta de arte plastice si lucru manual va avea loc:
Sambata, 29 ianuarie 2011, 10:00-13:00
Va propunem un exercitiu de imaginare si reprezentare a unei casute de pasari avand la baza o macheta din lemn de balsa. Copiii peste 5 ani vor putea asambla singuri piesele casutei, iar celor mici li se va oferi casuta gata asamblata. Miza atelierului este aceea de a "imbraca" casuta prin pictura/desen/colaj/ si de a crea un "locuitor" al acesteia.
Prima sedinta a avut loc si a fost cam asa:
ce-am fost si ce-am ajuns:) |
arta abstracta in farfurie |
In stanga inceputul casutei Sabinei. Tema: casa cu multe usi |
Bia si fratele ei : casuta reginei si a bucatarului |
Mariuca si casuta cu buline |
Personajele care locuiesc in casute |
Victor si Andreea : casa scriitorului si a extraterestrului |
Brindusa, Andreea, Victor si Victoras |
Sabina, Madi si Alexia |
Maria si casa gradinarului, Simona si casa cu ferestre |
Alexia si casa cu flori |
Personajele locuitoare: gradinarul, stapana florilor si si stapana usilor |
Alexandra si Matei, respectiv casa cu scari si casa robotului |
Iolanda si casa pictorului |
Vlada si sora ei, Nicoli : casa colorata si cea a clovnului |
Printesa de la fereastra si un pic de tempera pe obraz :) |
Casutele gata de locuit: