NE DEZVOLTAM PRIN TEATRU
Teatrul, in mare parte, se desfasoara si se construieste prin ludic. Jocul este cel mai important mijloc de comunicare al tuturor copiilor. Prin intermediul teatrului, copiii se descopera pe ei insisi. Jocul, nu joaca, este cea mai buna metoda de a le starni atentia si de a o canaliza eficient spre scopuri benefice lor.
Obiectivele generale ale cursului de actorie sunt dezvoltarea abilitatii de autocontrol si dezvoltarea abilitatii de integrare, comunicare si cooperare in grup.
In cadrul cursului de actorie, copiii vor lua contact cu texte, fapt care le va pune la incercare memoria, capacitatea de a intelege, de a reda, de a crea si mai ales de a transmite emotie. Formarea personalitatii si antrenarea comunicarii, a expresiei, mai bine zis a diferitelor forme de limbaj: gest, cuvant, voce, ritm, miscare, spatiu, expresie artistica.
Obiectivul final este spectacolul.
Într-o atmosferă relaxată şi veselă, copiilor le sunt stimulate imaginaţia şi creativitatea:
● îşi folosesc din plin şi îşi dezvoltă simţul de observaţie, logica, memoria, concentrarea şi discernământul
● sunt asistaţi să descopere singuri moduri de rezolvare a diferitelor situaţii
● învaţă să-şi exprime sentimentele clar şi firesc, cu respect pentru ceilalţi
● sunt asistaţi să descopere singuri moduri de rezolvare a diferitelor situaţii
● învaţă să-şi exprime sentimentele clar şi firesc, cu respect pentru ceilalţi
● prin jocuri specifice învaţă să-şi susţină punctele de vedere
● învaţă să se integreze într-un grup şi să lucreze în echipă, respectând şi susţinând individualitatea fiecăruia;
● îşi dezvoltă expresivitatea şi dezinvoltura în relaţia cu ceilalţi
● descoperă literatura româna şi universala
● învaţă să se integreze într-un grup şi să lucreze în echipă, respectând şi susţinând individualitatea fiecăruia;
● îşi dezvoltă expresivitatea şi dezinvoltura în relaţia cu ceilalţi
● descoperă literatura româna şi universala
Descrierea pe ateliere de lucru a cursului:
ATELIER 1
Obiectivele atelierului:
*cunoasterea si familiarizarea:
a) copiii intre ei
b) copiii cu trainer-ul
*contributia in mod activ la formarea echipei
*intelegerea necesitatii respectarii unor reguli
Tehnici si metode:
*discutii
*expuneri
*dialog
*ascultare activa
*povestire
*exercitii din arta actorului
Desfasurarea orei:
*prezentare:
a) simpla
b) incrucisata
c) indirecta
*exercitii de incalzire:
"LOCUL", "IZOLARE", "CAP", "MARE-MIC", "OCHI", "URMARIT-URMARITOR"
*alte exercitii:
"SEMNAL" si "MINGE"
*exercitii pe muzica:
a) miscare libera
b) miscare organizata
ATELIER 2
Obiectivele atelierului:
*dezvoltarea abilitatii de comunicare si colaborare in grup
*respectarea limitelor stabilite de reguli
*acceptarea si respectarea opiniilor celorlalti
*imbogatirea limbajului
*dezvoltarea expresivitatii corporale
*dezvoltarea imaginatiei si creativitatii
*cresterea si focalizarea atentiei
*concentrarea
*cresterea autocontrolului
*intelegerea intentiilor colegilor de grup
Tehnici si metode:
*descrierea
*ascultarea activa
*exercitii din arta actorului
Descrierea orei:
*exercitiile de incalzire din atelierul trecut
*exercitii noi: "OAMENI SI SENZATII", "CONTRASTE", "INCREDERE", "OGLINDA MICA", "HIPNOZA COLUMBIANA", "OGLINDA MARE", "FOTOGRAFIA", "SCULPTORUL SI LUTUL"
ATELIER 3
Obiectivele atelierului:
*cresterea capacitatii de cooperare si relationare in cadrul grupului
*dezvoltarea creativitatii si imaginatiei
*imbogatirea limbajului
*stimularea initiativelor creatoare
*recunoasterea unor atitudini cu potential agresiv-distructiv si posibilitarea transformarii lor in atitudini pozitiv-constructive
Tehnici si metode:
*exercitii din arta actorului
*descrieri
*comentarii, discutii
Descrierea orei:
*exercitii de incalzire din orele trecute si reluarea ultimelor exercitii din ora precedenta
*exercitii noi: "STATUI SI POVESTI", "ATITUDINI"
*exercitiu fara cuvinte
*joc de memorie
ATELIER 4
Obiectivele atelierului:
*consolidarea colaborarii in cadrul grupului
*utilizarea expresiva a corpului in comunicarea nonverbala
*dezinhibarea, unde este cazul
*cunostiinte elementare despre folosirea vocii
*stimularea memoriei vizuale
*dezvoltarea autocontrolului
Tehnici si metode:
*exercitii din arta actorului
*teorie din arta actorului
*discutii
Descrierea orei:
*exercitii de incalzire scurtate eficient
*reluarea ultimelor exercitii din lectia anterioara
*exercitiu nou: "FARA CUVINTE 2"
*discutii despre folosirea vocii
*exercitiile: "IMPOSTATIE VOCALA", "HAINE si "VALUL"
ATELIER 5
Obiectivele atelierului:
*consolidarea coeziunii de grup
*stimularea autocontrolului, memoriei, respectului reciproc, atentiei distributive si concentrarii
*cunoasterea unor elemente de expresie artistica a cuvantului
*intelegerea practica pe care o are acelasi cuvant in diferite stari sufletesti
TEHNICI SI METODE:
*exercitii din arta actorului
*discutii
*teorie din arta actorului
Desfasurarea orei:
*exercitii de incalzire - "TRAINER-UL DIN NOI"
*exercitiul HARABABURA
*pauza
*discutii despre cuvant si valoarea lui
*exercitii despre expresia artistica a cuvantului
*exercitii cu muzica
ATELIER 6
Obiectivele atelierului:
*dezvoltarea autocontrolului
*cresterea stimei de sine
*autocunoasterea
*cresterea volumului de perceptie spatiala
*cresterea abilitatii de acomodare la spatii noi de alte dimensiuni
*orientarea spatio-temporala
*verificare practica a notinuilor depsre teatru invatate la orele trecute
Tehnici si metode:
*discutii
*exercitii de arta actorului
Desfasurarea orei:
*vizionarea unui spectacol de teatru
*exercitiul "DE LA MIC LA MARE"
*exercitii de incalzire
*diverse exercitii trecute adaptate la spatiul nou
ATELIER 7
Obiectivele atelierului:
*stimularea cresterii abilitatii de comunicare verbala
*transmiterea unor stari emotionale cu ajutorul cuvintelor
*delimitarea unui "spatiu-miracol" , scena, ca spatiu conventional
*notiunea de personaj
*caracteristicile unui personaj
Tehnici si metode:
*discutii
*povestire
*exercitii din arta actorului
*folosirea textului
Descrierea orei:
*povestirea unui spectacol vazut
*exercitii de incalzire
*exercitiul "POVESTIRE COMUNA"
*exercitiul coordonare
*exercitii pe muzica
ATELIER 8
Obiectivele atelierului:
*cresterea stimei fata de sine si a autocontrolului
*facilitarea spontaneitatii
*comunicarea si colaborarea grupului
Tehnici si metode:
*exercitii de arta actorului
*text
*discutii
*muzica
Desfasurarea orei:
*exercitii de incalzire
*exercitii selectionate din cadrul orelor trecute
*exercitii pe textele alese
*toti copiii vor interpreta toate persoanajele pe rand
*exercitii vocale
ATELIER 9
Obiectivele atelierului:
*coordonarea gandului cu gestul
*coordonarea cuvantului cu gestul
*stimularea improvizatiei artistice
*mentinerea si respectarea spatiului conventional
*intelegerea rolului repetitiei
Tehnici si metode:
*exercitii de arta actorului
*improvizatie
*impostatie vocala
*repetitie
Desfasurarea orei:
*exercitii de incalzire
*exercitii de incalzire vocala
*se lucreaza pe texte cu improvizatii si eventual cu muzica
ATELIER 10
Obiectivele atelierului:
*imbogatirea vocabularului
*dezvoltarea creativitatii
*intelegerea construirii unui spectacol de teatru
*intelegerea rolului creativ al artistului
*intelegerea notiunii de repetitie
Tehnici si metode:
*vizionarea unui spectacol de teatru
*discutii
*exercitii de arta actorului
8repetitii
Desfasurarea orei:
*copiii sunt rugati sa isi spuna parerea despre o poveste citita
*copiii sunt rugati sa isi spuna parerea despre diferentele intre ceea ce si-au imaginat ei si ceea ce au vazut pe scena
ATELIER 11
Obiectivele atelierului:
*antrenarea memoriei vizuale si auditive
*stimularea sigurantei si increderii fata de propria persoana
*vocalizarea atentiei si a concentrarii
Tehnici si metode:
*povestire
*exercitii de arta actorului
*repetitie
Desfasurarea orei:
*repetitie si exercitii.